Breaking

October 25, 2010

TIPS: Skor A Dalam Subjek Sejarah SPM

Sebut saja subjek sejarah pasti ramai yang dah fobia nak sentuh subjek masa SPM ni kan?
lepas je SPM aku pun tak penah bukak kot apa2 buku yan bertajuk "Sejarah"

tapi masa nak SPM dulu lain lah citer, nak tak nak kenalah suka subjek ni, nak lulus beb!
naseb baek cikgu yang mengajar agak sporting, kalo tak mesti dah lama aku panjat pagar sekolah nak escape klas*hoho*

skang kerajaan pun dah wajibkan mata pelajaran Sejarah sebagai peperiksaan wajib lulus bagi Sijil Pelajaran Malaysia (SPM), mulai tahun 2014.
kire sejaran ni dah sama penting gan subjek Bahasa Melayu. tapi kalo diikutkan subjek sejarah ni takde lah susah mana. tak penah lagi aku dengar result SPM drop sebab Sejarah, biasanye Sejarah yang membantu dapat A lebih.


korang nak taw tak, result Sejarah aku mase SPM? aku skor A1 tueeee....
nak citer siket, masa exam tak pernah pun merasa A tuk subjek sejarah..aku pun dah pening, tak tahu macamana nak improve result untuk subjek ni. Suatu ari tu, bile dapat result untuk Sejarah, aku tengok member sebelah aku dapat markah lagi tinggi (biase dalam kelas aku y dapat markah tertinggi *hoho*,siyes!)


bile aku ingat balik sebelum exam paper Sejarah, member aku tu sempat gi baca buku, aku pun tompanglah bace kejap. mungkin sebab buku tu die boleh skor better dari aku. so habis je kelas, aku terus pegi beli buku tu!
nak tahu buku apa?




Buku Sasbadi keluaran Pelangi

aku tak sure gambar buku tu, yang ni aku amek dari google. tapi yang pasti ada tulis Sasbadi.
so kalo nak skor A sejarah jangan beli buku jenama laen sebab tak lengkap dan fakta yang kurang tepat. ni berdasarkan pengalaman aku before ni lah sebelum beli buku sasbadi dah bermacam buku rujukan sejarah yang terbeli tapi kurang membantu.

@: tips zaman aku SPM06. maybe skang boleh pakai lagi. yelah sejarah mane boleh diubah kan3
  

2 comments:

Roxy zai said...

ambooyatssss...^_^

yg herbalife tu ade je untuk energy supplement..bukn supplement tp teh..alaa,macam org yg minum kopi,rasa mcm bertenaga..ha,,lebih kurang cmtu laa..tgk produk herbalife kat pages aku yg bawah header ye^__^

erm..harga teamix 50g = rm128, yang 100g rm223..

kalau jadi ahli, yg teamix 50g tu rm 98 je..yg 100g rm 171 je..
^_^v

ADMIN said...

fuh, telebih bajet ni huhu
xpe, bile nk aku contact kt belog..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Total Pageviews

What color theme you prefer?

Follow Us