Breaking

October 25, 2010

Saya Nak BlackBerry® Torch™ 9800 Dengan Celcom Exec 50




Sebagai seorang pelajar universiti dan juga part-time blogger, memiliki telefon bimbit dengan fungsi terhad untuk membuat panggilan, menghantar sms dan menangkap gambar dengan kamera 2megapixel adalah sangat tidak praktik dan membosankan. Saye perlukan lebih dari itu dan inginkan telefon yang mampu mengubah tugas rutin menjadi pengalaman yang memukau.

Kini saye telah temui telefon pintar yang menjadi idaman semua dan memiliki ciri-ciri yang cukup menakjubkan iaitu BlackBerry® Torch™ 9800 .

7 Sebab Saya Perlu Bertukar Ke BlackBerry® Torch 9800 

1. Dilengkapi keyboard dan touch screen

BlackBerry® Torch™ 9800 adalah smartphone pertama yang berciri dwi-penggunaan iaitu BlackBerry keyboard dan full 3.2 inch touch screen. Sekiranya lebih selesa menekan butang, keyboard boleh digunakan. Untuk lebih pantas, touch screen 3.2 inch memberi kepuasan penuh kepada pengguna. fuh...canggih.


2. Kapasiti memori sehingga 32GB

Dengan 8 GB memory dan boleh diupgrade sehingga 32GB dengan kad microSD, kini saye boleh memuatkan lebih banyak lagu kegemaran. Bukan itu saja, saya boleh download video dan movie yang menarik tanpa perlu risau tentang size/berat movie tersebut. Nak tahu tak, sekarang saye mengguna handphone dengan memori 2GB dan terpaksa memadam gambar-gambar lama bagi memuatkan gambar baru. Tapi dengan kapasiti memori BlackBerry Torch saya tak perlu melakukan itu lagi, sangat seronok. Lepas ni, saye boleh menyimpan sebanyak mana gambar sekalipun! 

3. Kamera 5MP

Mereka yang gemar menangkap gambar seperti saye pasti teruja dengan resolusi kamera 5MP  BlackBerry Torch. Dilengkapi dengan flash, continuous auto-focus dan image stabilization, gambar yang diambil pasti nampak lebih menarik dan berkualiti, anda tak perlukan kamera DSLR kerana dengan BB Torch sudah memadai. Ditambah 11 mode imej, membolehkan saye menangkap gambar tak kira masa dan dimana sahaja. Dengan fungsi perakam video, pasti lebih seronok bila dapat merakam saat-saat manis dan gembira. Detik-detik indah pasti lebih bermakna dengan BB Torch.

4. Update Facebook dan twitter dengan lebih mudah

Dengan BlackBerry® Torch™ 9800 kini saye boleh update Facebook dan twitter secara terus hanya dengan satu klik. Begitu juga dengan laman sosial LinkedIn dan Buzzd. Dengan BB Torch saye boleh online 24/7, jadi saye tak perlu risau lagi apabila wifi kolej terputus, seronok bukan.  


5. Faster, richer browsing

Melalui BlackBerry Torch saye juga boleh membuka lebih dari satu tab browsing serta meletakkan bookmark pada laman web kegemaran. Pastinya melayari internet melalui BB Torch memberi pengalaman berbeza. Melalui BB Torch saye boleh update blog pada bila-bila masa. As a student, pasti nak cari pelbagai maklumat dari wikipedia, dan BB Torch sangat membantu mendapatkan maklumat dengan cara lebih mudah dan cepat.

6. Rekabentuk yang canggih, terkini dan sofistikated


Design BlackBerry Torch yang cukup ranggi pasti memikat siapa saja untuk memilikinya. Dengan sentuhan mewah dan elegan serta sesuai digunakan oleh pelbagai peringkat usia, BB Torch pasti menjadi pilihan pengguna terutama peminat smartphone.

7. Mudah berhubung melalui email
Sebagai student yang sentiasa berhubung dengan pensyarah melalui email, ternyata BB Torch  memudahkan proses komunikasi. Melalui BB Torch saye boleh mengakses email dengan pantas dimana saja. 

Sangat tidak berbaloi sekiranya memiliki BlackBerry® Torch™ 9800 tetapi tidak disertakan dengan plan Celcom Exec 50, bak kata 'tak dan'. Tadi dah tengok kelebihan BB Torch, now kite tengok pula kelebihan Celcom Exec 50. Nak tahu apa yang best? teruskan membaca...

The plan with automatic discount up to 30% every month!
fuh, tiap bulan dapat diskaun up to 30%, sape tak nak. Lagi banyak kite guna, lebih jimat wang dibelanjakan. Memang berbaloi sangat la plan ni

Kenapa perlu pilih Celcom Exec 50? Soalan ni dah terjawap kat atas tu. Lepas ni tak perlu ragu lagi dengan plan celcom yang satu ni. Sebagai pengguna celcom yang dah bertahun lamanya, saye memang kagum dengan coverage celcom ni. Tak kira lah berada kat ceruk mana, signal bar mantain penuh. Kalau dapat BB Torch sebiji, saye pun tak teragak-agak nak bertukar ke plan Celcom Exec 50. Jimat memang jimat.
Rates bagi plan celcom exec 50 adalah yang terbaik jika dibanding dengan telco lain.
Perbandingan rate dengan telco lain memudahkan pengguna untuk membuat pilihan yang paling bijak. Hanya celcom exec 50 yang menawarkan monthly discount, itu bermakna plan celcom lebih jimat! so, kenapa perlu pilih yang lain?
Jimat memang jimat! kalau tengok table atas tu, dengan celcom exec 50 kite boleh jimat sehingga RM 45. Memang terbaeklah, saye harus bertukar ke Celcom Exec 50 Postpaid jike menang BB Torch..heeee

Celcom akan melancarkan BlackBerry® Torch™ 9800 pada tarikh 29 Oktober 2010, jadilah 100 pembeli terawal dan anda akan mendapat hadiah berikut secara PERCUMA:

- Jabra Bluetooth Headset bernilai RM125
- 8GB Micro SD Card bernilai RM68
- Energizer Portable bernilai RM58

For more information about the Celcom Postpaid Plans, head on to http://www.celcom.com.my/celcomexec/blackberry/bbtorch9800.php.
To pre-register and purchase the BlackBerry Torch 9800, log on to http://www.celcom.com.my/celcomexec/blackberry/bbtorch9800_register.php.

Lewis Hamilton dah ada, saye pun nak juge ...:)


1 comment:

Anonymous said...

Besar, saya menemukan apa yang saya 'lookin telah berlangsung selama.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Total Pageviews

What color theme you prefer?

Follow Us