Breaking

October 31, 2010

Pesta Cahaya Deepavali- Menarik di tv3

Perayaan Deepavali kembali lagi kepada penganut hindu Happy Deepavali diucapkan. sama seperti musim Hari Raya, tv3 pasti menyajikan rancangan menarik khas untuk penonton. kali ni apa pula yang menarik di tv3 sempena Hari Deepavali..


WHI



Malaysia Hari Ini (MHI) Istimewa Deepavali
Jumaat, 6.30 pagi

Sinopsis: Bersama Ally Iskandar dan Abby Fana dalam program bual bicara MHI istimewa sempena Hari Deepavali. Berlintas langsung dari rumah Dato’ Seri Samy Vellu, Presiden Parti MIC. Nurul Syuhada akan menemu-bual Dato’ Seri Samy Vellu dan keluarga serta pemimpin Parti MIC yang lain mengenai persiapan menyambut perayaan pesta cahaya yang dinanti-nantikan ini disamping persembahan tarian tradisional komuniti kaum India.

Cahaya Deepavali
Jumaat, 9.00 pagi
Sinopsis: Sebuah drama yang diambil dari kisah benar. Menceritakan tentang seorang kanak-kanak perempuan bernama Devi yang terpaksa melalui keperitan hidup untuk mencapai cita-citanya. Dengan sokongan dan dorongan dari ahli keluarga terutama ibunya, mampukah Devi merealisasikan impiannya?
Pelakon: Kenchana Devi, C.Kumaresan, Sheela Pravina, Kumaresh, Ganthi Ben, Louisa Chong, Nas Adila, Farmi.

Wanita Hari Ini (WHI) Istimewa Deepavali
Jumaat, 12.00 tengahari
Sinopsis: Sempena sambutan Hari Deepavali, WHI bakal bersiaran secara langsung dari Little India, Brickfields. Menariknya, Little India ini baru sahaja siap sepenuhnya beberapa hari lepas. WHI Istimewa Deepavali ini akan dihoskan oleh Nor Azzura, Farah dan Ezzan Zalilah bersama tetamu khas iaitu M. Saravanan, Timbalan Menteri Wilayah Persekutuan. Topik yang bakal mereka bicarakan ialah “Warna-warni Deepavali”.

Muzikal Jodoh Deepavali
Jumaat, 6.00 petang
Sinopsis: Sebuah program muzikal komedi yang dihoskan oleh Kenchana Devi dan Shashi Dharan. Dua pengacara ini akan menemu-bual artis popular tanahair mengenai perayaan Deepavali diselangi dengan beberapa buah lagu menarik. Bukan sekadar menemu-bual, telatah bersahaja mereka di sebalik tabir pasti akan membuat penonton tidak kering gusi.

ninaithale-inikkum01

Panggung Sabtu: Ninaithale Inikkum
Sabtu, 12 tengahari
Sinopsis: Siva dalam perjalanan dari Mumbai untuk menyertai majlis “reunion” kolejnya. Seketika, dia teringat kembali akan zaman kolejnya selepas hampir 8 tahun menamatkan pelajaran. Vasu, cukup terkenal sebagai musuh Siva, beliau berjaya meyakinkan Meera untuk menentang Siva dalam pemilihan kesatuan pelajar. Rakan baik Siva iaitu Sakthi ditemui mati ketika kempen sedang hangat berlangsung. Dengan rasa serba salah dan sedih, Siva mambawa diri ke Mumbai untuk memulakan hidup baru…
Pelakon: Sakthi Vasu, Prithviraj, Karthik Kumar, Priyamani, Vishnu Priyan, Bhagyaraj.

Pesona 3: Pensil
Ahad, 3.00 petang
Sinopsis: Mengisahkan seorang budak cacat dari segi fizikal setelah menghidap demam panas sewaktu berusia lapan bulan. Walaupun cacat, Badrul sayang ibunya. Badrul juga mempunyai nilai-nilai dan sikap menghormati orang-orang tua. Dia juga taat kepada ajaran agama. Badrul terpaksa menjual keropok dan bubur untuk menyara ibu dan dirinya. Dia mengharungi pelbagai dugaan kerana ada segelintir penduduk di kampung itu yang suka menghina dan mencacinya.
Pelakon: M.Subash, Rominah Sidek, Khatijah Tan, Maimon Mutalib, Jalil Hamid.
Muzikal Jodoh Deepavali
sumber: Budiey.com
@: selamat menonton :)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Total Pageviews

What color theme you prefer?

Follow Us