Breaking

December 22, 2017

RESEPI RINGKAS, PISTACHIO ICE CREAM. LAZAT HINGGA TAK LEKANG DI MULUT (VIDEO)

Image result for pistachio ice cream RESEPI


Bahan-bahan:
1 cawan pistachios keseluruhan tanpa sangai, kira-kira cincang
2/3 cawan gula
1 1/2 cawan susu
1 1/2 cawan krim penuh/ heavy
4 kuning telur
Secubit garam
1/2 sudu teh. ekstrak badam

Langkah-Langkah:
Panaskan ketuhar hingga 350 ° F.

Aturkan pistachios dalam satu lapisan pada lembaran penaik dan bakar, goncangkan kuali sekali-sekala, sehingga kacang-kacangannya ringan dan panggang, 5 hingga 7 minit. Biarkan sejuk ke suhu bilik.

Dalam pemproses makanan mini atau pemproses makanan bersaiz standard, menggabungkan 1/2 cawan pistachio dengan gula dan proses sehingga cincang halus dan dicampur dengan baik. Rizab baki 1/2 cawan pistachios.

Dalam periuk, menggabungkan susu, krim dan campuran pistachio-gula dan kacau untuk campuran. Tetapkan pan di atas api sederhana rendah dan panaskan campuran, kacau sekali-sekala, sehingga gula dibubarkan dan stim mula naik dari permukaan, 3 hingga 4 minit. Buang dari panas dan biarkan campuran curam selama 10 hingga 15 minit.

Image result for pistachio ice cream RESEPI
hidangan bersama coklat nutella

Dalam mangkuk, pukul bersama kuning telur dan garam sehingga dicampur. Bentuk tuala dapur ke dalam cincin dan letakkan mangkuk di atas untuk mengelakkannya daripada bergerak. Kocok dalam 1/2 cawan krim pistachio sehingga halus dan dicampur, kemudian tuangkan campuran telur kembali ke kuali. Masak di atas api sederhana sederhana, kacau perlahan-lahan dan teruskan dengan sudu kayu atau spatula, sehingga kastard bertambah dan jari yang diletakkan di belakang punggung meninggalkan jalur, 8 hingga 10 minit; jangan biarkan custard mendidih.

Tuangkan kastar melalui penapis halus yang ditetapkan di atas mangkuk yang bersih; membuang pistachios itu. Nestle mangkuk di dalam yang lebih besar diisi separuh dengan ais dan air dan dinginkan kastard ke suhu bilik, kacau sekali-sekala. Dinginkan sehingga sejuk, sekurang-kurangnya 1 jam.

Aduk ekstrak badam ke dalam custard, beralih ke pembuat ais krim dan beku mengikut arahan pengeluar. Pada akhir tahap pembekuan, tambahkan baki 1/2 cawan pistachios dan teruskan pemprosesan sehingga mereka dicampur ke dalam ais krim. Pindahkan ais krim ke bekas sejuk, tutup dan beku sehingga tegas, sekurang-kurangnya 3 jam atau sehingga 3 hari, sebelum dihidangkan.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Total Pageviews

What color theme you prefer?

Follow Us