Breaking

July 30, 2010

Arwah Muncul Kerna Hajat Yang...


semalam aku bermimpi
didatangi sesorang yang amat ku kenali
yang telah lama meninggalkan kehidupan duniawi
namun wajahnya tak seceria dahulu
tak seperti ketika bertandang ke rumah keluargku

beban yang dipikul jelah kelihatan dari garis wajahnya
seperti ada sesuatu yang belum sempat dilakukannya
seperti ada hajat yang tak tertunai semasa hidupnya
aku keliru namun sedaya upaya cuba untuk membantu
tapi beliau tidak menjelaskan apakah tujuan sebenarnya
dalam ketidakpastian aku tetap melayan kerenahnya yang pasti dalam kebuntuan pertolongan

deringan telefon mengejutkan tidurku
beliau terus lenyap dari benak mimpi
tanpa meninggalkan sebarang pesanan

ya Allah baru ku tersedar semalam adalah malam Jumaat
aku lupa msedekahkan Yaasin buat saudaraku yang telah tiada seperti malam2 sebelumnya
tapi aku pasti bukan kerna itu beliau menganggu mimpi malamku
pasti ada sesuatu yang lebih berat ingin disampaikannya

buat beliau sedekahkan Al-fatihah...

5 comments:

Mario said...

al-Fatihah...

Masturah Idrus said...

al-fatihah...

ADMIN said...

amin..

bARdbOO said...

a-fatihah... semga arwah tenang d sn..kit jg bakal menyusul suatu hari nnt..


jum baca entry terbaru bARdbOO:
Cara mendapatkan buffered earning Nuffnang

ADMIN said...

amin...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Total Pageviews

What color theme you prefer?

Follow Us